وەڵامدانەوەی گومانەکان
  عەجەب چ- شینە درۆیەكی کردوە .. ڕاوی
ماكوان كه‌ريم
راوی درۆ.. لە یەکێك لە نوسینەکانیدا باسی هارونە ڕەشید دەکات- ڕەحمەتی خووای لێبێت- .. دەڵێت گوایە لەگەڵ جارییەکی باوکیدا رابواردوە، پاشان ئەوەندە بیحورمەتانە باسی کردوە دەڵێت : باسی چوار شەلاتی خۆی ئاسایی کردوە.. نوسینەکەی وەك ئەرکێکی زانستی هەموودادەنێم ..
بە درۆ خستنەوەی ڕاوای کونە درۆ..
ئەم ڕووداوەی کە باس کراوە سەبارەت بە هارونە ڕەشید .. کەسێکی درۆزن لە ناو دەوڵەتی فاطمی شیعە ئەم باسەی کردو هیچ بنەمایەکی نیە ، ناوی - ئەبوطاهیر للسلفي - روداوەکی باسی کردوە لە کتێبێك بەناوی الطیوریات.. کە لەڕاستیدا هەموو.. درۆ قسەی خورافاتە .. ئیبن قیم دەفەرموێت: درۆیە هیچ بنەمایەکی راستی نیە .. درۆکەش بەدەم قازی ئەبو یوسف کراوە کە یەکێکە لەزاناکانی ئوممەتی ئیسلامی و پیاوێکی خواناسو بیروباوەڕ پاك بووە، کە گوایە ئەو بۆی حەلاڵ کردوە
دەقی قسەکەی ئیبن قیم الجوزی: 
وأخرج السلفي في الطيوريات بسنده عن إسحاق بن راهويه قال: "دعا الرشيد أبا يوسف ليلا فأفتاه في شأن جارية، فأمر له بمائة ألف درهم، فقال أبو يوسف إن رأى أمير المؤمنين أمر بتعجيلها قبل الصبح فقال عجلوها، فقال بعض من عنده: إن الخازن في بيته والأبواب مغلقة، فقال أبو يوسف: قد كانت الأبواب مغلقة حين دعاني ففتحت".
كل هذه الأخبار كاذبة لا أصل لها, وكتاب الطيوريات للسلفي من الكتب المحشوة بالأكاذيب والأباطيل عن بني العباس وخلافتهم لحاجة في نفس مؤلفه الذي نشأ في ظل الدولة العبيدية الباطنية، بمصر، وأخبار هارون الرشيد كثيرة وشهيرة، ويكفيه ثناء أهل العلم عليه وتمني رجل مثل الفضيل بن عياض أن يمد الله في عمر الرشيد للخير الذي يرجوه من حياته.
درۆیەکی تری ڕاوی کونە درۆ .. .ناوی کەسێکی هێناوە بەسەرچاوە گوایە ئەو لە کتێبەکیدا باسی کردوە ..!
بەڕێزان وەرن بزانین ئەو کەسە کێیە؟
..ڕاوی کونە درۆ کێی کردۆتە بەڵگە بۆ سەرچاوەی قسەکەی >
ئەوکەسە وەك خۆی وایەو پیاوێکی مولحیدی بێدینی درۆزنی بەرژەوەندچییەو هیچ قسەیەکی لێوەرنەگیراوە لەلایەن ئەهلی عیلمەوە ئەویش : أبو حيان التوحيدي گوایە لە کتێبی الإمتاع والمؤانسة دا باسی کردوە .. بۆزانیاریتان توحید بەمانی یەکتاپەرستی نیە.. کەوەك نازناو هەڵیگرتوە، بەڵکو جۆرێکە لە خورمای عێراق ئیبن خەلەکان باسی کردوە ئەم کەسە خورما فرۆش بووە .
ئەمە رای زانای پایەبەر ئیبن وقیمە لە سیرە الاعلام نبلاء دا بەرگی ١٧دا ..
وەك خۆی 
أبو حيان التوحيدي * الضال الملحد ، أبو حيان، علي بن محمد بن العباس، البغدادي الصوفي، صاحب التصانيف الادبية والفلسفية، ويقال: كان من أعيان الشافعية. قال ابن بابي في كتاب " الخريدة والفريدة ": كان أبو حيان هذا كذابا قليل الدين والورع عن القذف والمجاهرة بالبهتان، تعرض لامور جسام من القدح في الشريعة والقول بالتعطيل، ولقد وقف سيدنا الوزير الصاحب كافي الكفاة على بعض ما كان يدغله ويخفيه من سوء الاعتقاد، فطلبه..
بێجگە ئیبن قەیم .. زیاد لە ٢٥ زانای پایەبەرزی ئیسلام ئەم پیاوەیان بە درۆزن و ساختەچی وەسف کردوە .. ئەمەش دەقی سەرچاوەکانە لە مولتقی اهلی الحدیث وەرمگرتوە ..
شد الازار للشيرازي 53، 54، معجم الادباء 15 / 5 - 52، تهذيب الاسماء واللغات 2 / 223، وفيات الاعيان 5 / 112، 113، ميزان الاعتدال 4 / 518، عيون التواريخ 12 / 216 / 2، 217 / 2 الوافي بالوفيات خ 12 / 168، 169، طبقات السبكي 5 / 286 - 289، طبقات الاسنوي 1 / 301 - 303، لسان الميزان 7 / 38 - 41، بغية الوعاة 2 / 190، 191، مفتاح السعادة 1 / 234، 235، تاريخ ابن عدسة 3 / 354، 355، طبقات ابن هداية الله 114 - 116، كشف الظنون 140، 167، 246، روضات الجنات 714، إيضاح المكنون 1 / 602 و 2 / 65، هدية العارفين 1 / 284، 685، هدية الاحباب 14، 15، كنوز الاجداد 221 - 232، دائرة المعارف الاسلامية 8 / 333 - 335، أمراء البيان 2 / 488، 545.

به‌روار: 27/08/2016
بینین: 855